Mungo fazolky jako základ jídelníčku

Rostlinná strava je doporučovaná spousty lékaři, protože modernímu člověku chybí v jídelníčku zelenina a další chutné a nutričně bohaté rostlinné suroviny. Pokud máte pocit, že je to i váš případ, tak určitě popřemýšlejte nad tím, že byste si doma začali nějaké suroviny vyrábět. Neděste se, není to nic náročného, ba naopak. Můžete začít tím, že začnete klíčit semínka. Jaká si však vybrat? Jaká plodina je nejchutnější a poskytne vám z hlediska vitamínů a minerálů co nejzajímavější poměry? Nelze určit jen jednu, pokud však chcete pro začátek něco jednoduché na klíčení a zároveň nutričně bohatého, zvolte právě fazole mungo, s těmi chybu nikdy neuděláte.
 klíčící mungo fazole

Vitamíny, minerální látky i bílkoviny

Klíčení fazolí mungoje velmi jednoduché, stačí, abyste semínka umístili do speciální nádobky, respektive do misky nebo skleničky, zalili vodou a pár hodin počkali. Výsledkem budou výhonky, které obsahují velké množství vitamínů B2, B3 a B6, a dále vitamínu E. Těšit se můžete i na minerální látky a stopové prvky, a to zejména hořčík, vápník, draslík a železo. Nechybí však ani vláknina a jednoduše stravitelné bílkoviny, které dodávají potravině nutriční hodnotu.
suchá půda 

Fazole prospěšné lidskému zdraví

Potěšující je také to, že klíčky mungo fazolí jsou prospěšné zdraví a dokáží vám pomoci s celou řádkou nejrůznějších potíží. Lidé si je nejčastěji chválí díky těmto zdravotním účinkům:
 
–          Snižují hladinu tzv. zlého cholesterolu
–          Detoxikační účinky
–          Regenerace poškozených cév
–          Pročištění a podpora krevního oběhu
–          Posilují imunitní systém
–          Účinkují při kardiovaskulárních onemocněních
 
Začněte si doma klíčit fazole mungo i vy. Jak sami vidíte, je to skvělý způsob, jak svou stravu obohatit o kvalitní rostlinný zdroj bílkovin a nejrůznějších stopových a minerálních látek. Dají se zakomponovat do salátů, pomazánek nebo třeba polévek.

Mungo fazolky jako základ jídelníčku
Ohodnoťte příspěvek